به نام خداوند بخشنده مهربان

هر چه در آسمانها و زمين است همه به تسبيح و ستايش خدا مشغولند که سلطنت ملک هستي و ستايش (اهل عالم) براي اوست و او بر هر چيز تواناست. ( 1 )

 اوست خدايي که شما را آفريد، باز شما بندگان فرقه‌اي کافر ناسپاس و بعضي مؤمن خداشناس هستيد و خدا به هر چه کنيد کاملاً بيناست. ( 2 )

 خدا آسمانها و زمين را به حق (و نظم احسن اتقن) آفريد و شما آدميان را به زيباترين صورت برنگاشت، و بازگشت همه خلايق به سوي اوست. ( 3 )

 او آنچه را که در آسمانها و زمين است و آنچه را که شما پنهان و آشکار کنيد همه را مي‌داند و خدا به اسرار دلها هم داناست. ( 4 )

 آيا حکايت حال پيشينيان که کافر شدند به شما نرسيد؟ که (هم در دنيا) به کيفر کردارشان رسيدند و (هم در آخرت) عذاب دردناک بر آنان مهيّاست. ( 5 )

 اين (عذاب) براي آن بود که رسولان آنها با ادلّه و معجزات به سويشان مي‌آمدند و آنها (به تکذيب و طعن) مي‌گفتند: آيا بشرهايي (مانند ما) رهنمايي ما توانند کرد؟ پس کافر شدند و روي گردانيدند و البته خدا (از کفر و ايمان خلق) بي‌نياز است که خدا غنيّ بالذّات و ستوده به جميع صفات است. ( 6 )

 کافران گمان کردند که هرگز (پس از مرگ) برانگيخته نمي‌شوند. بگو: چرا، به خداي من سوگند که البته برانگيخته مي‌شويد و سپس به (نتيجه) اعمال خود آگاهتان گردانند و اين کار بر خدا بسيار آسان است. ( 7 )

 پس به خدا ايمان آريد و به رسول او و نور علم و حکمتي که (بندگان را در آيات قرآن) فرستاده‌ايم بگرويد، و (بترسيد که) خدا به هر چه کنيد آگاه است. ( 8 )

 (ياد آريد) روزي که خدا همه شما را به عرصه محشر (براي حساب) جمع مي‌گرداند و آن روز روز غبن و پشيماني (بدکاران) است. و هر که به خدا ايمان آرد و نيکوکار شود خدا گناهانش بپوشد و در باغهاي بهشتي که زير درختانش نهرها جاري است داخل گرداند که در آن بهشت ابداً جاودان متنعّم باشند و اين به حقيقت سعادت و رستگاري بزرگ خواهد بود. (9)

و آنان که کافر شدند و آيات ما را تکذيب کردند آنها اهل آتش دوزخ و در آن جاودان مخلّدند و آنجا بسيار بد منزلگاهي است. ( 10 )

 هيچ رنج و مصيبتي (به شما) نرسد مگر به فرمان خدا، و هر که به خدا ايمان آرد خدا دلش را (به مقام عالي رضا و تسليم) هدايت کند و خدا به همه امور عالم داناست. ( 11 )

 و فرمان خدا و هم اوامر رسول حق را اطاعت کنيد که اگر روي بگردانيد بر رسول ما جز تبليغ رسالت (و اتمام حجت) با بيان روشن تکليفي نخواهد بود. ( 12 )

 خداي يکتاست که جز او خدايي نيست و تنها بر خدا اهل ايمان توکل بايد کنند. ( 13 )

الا اي اهل ايمان، زنان و فرزندان شما هم برخي (که شما را از طاعت و جهاد و هجرت در دين باز دارند) دشمن شما هستند، از آنان حذر کنيد، و اگر (از عقاب آنها پس از توبه آنان) عفو و آمرزش و چشم‌پوشي کنيد خدا هم (در حق همه شما) بسيار آمرزنده و مهربان است(14)

به حقيقت، اموال و فرزندان شما اسباب فتنه و امتحان شما هستند (چندان به آنها دل نبنديد) و (بدانيد که) نزد خدا اجر عظيم (بهشت ابد) خواهد بود. ( 15 )

 پس تا بتوانيد خدا ترس و پرهيزکار باشيد و (سخن حق) بشنويد و اطاعت کنيد و از مال خود براي (ذخيره آخرت) خويش (به فقيران) انفاق کنيد. و کساني که از خوي لئامت و بخل نفس خود محفوظ مانند آنها به حقيقت رستگاران عالمند. ( 16 )

 اگر به خدا (يعني بندگان محتاج خدا) قرض نيکو دهيد خدا براي شما چندين برابر گرداند و هم از گناه شما در گذرد و خدا بر شکر و احسان خلق نيکو پاداش دهنده است و (بر گناهشان) بسيار بردبار است. ( 17 )

 او داناي عوالم غيب و شهود و سلطان مقتدر ملک وجود و آگاه از صلاح نظام آفرينش است(18)


این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس