به نام خدا که رحمتش بی اندازه است و مهربانی اش همیشگی

بگو: به من وحي شده که گروهي از جنّ [به قرآن] گوش دادند و گفتند: همانا ما قرآن شگفت آوري شنيديم، ( 1 )

 که به سوي راه راست هدايت مي کند، پس به آن ايمان آورديم و هرگز احدي را شريک پروردگارمان قرار نخواهيم داد، ( 2 )

 و [اين حقايق را اعتراف و اقرار مي کنيم:] اينکه برتر و بلند است عظمت پروردگارمان، و او هرگز براي خود همسري و فرزندي نگرفته است، ( 3 )

 و اينکه سبک مغز و نادان ما همواره درباره خدا سخني دور از حق مي گفت [که او داراي همسر و فرزند است] ! ( 4 )

 و اينکه گمان مي کرديم، هرگز انس و جن بر خدا دروغ نمي بندند، ( 5 )

 و اينکه مرداني از آدميان به مرداني از جن پناه مي بردند، پس [مردان جن] بر طغيان و تباهي آنان افزودند، ( 6 )

 و مرداني از انس پنداشتند چنان که شما [جنيان] پنداشتيد که خدا هرگز کسي را [به نبوّت] برنمي انگيزد! ( 7 )

 و اينکه [براي کسب خبر] به آسمان نزديک شديم، پس آن را پر از نگهبانان نيرومند و تيرهاي شهاب يافتيم، ( 8 )

 و اينکه ما در آسمان براي شنيدن [خبرهاي ملکوتي و سخنان فرشتگان] در نشست گاه هايي مي نشستيم، ولي اکنون هر که بخواهد استراق سمع کند، شهابي را در کمين خود مي يابد! ( 9 )

 و اينکه ما نمي دانيم آيا درباره کساني که در زمين هستند گزند و شري خواسته شده يا پروردگارشان براي آنان هدايت خواسته است؟ ( 10 )

 واينکه از ما برخي شايسته وبرخي غير شايسته اند، [و] ما بر مذاهب گوناگون ومتفاوتي هستيم، ( 11 )

 و اينکه ما يقين داريم که هرگز نمي توانيم خدا را در زمين عاجز و درمانده کنيم و هرگز نمي توانيم [با گريختن و فرار] از دسترس قدرت او بيرون رويم، ( 12 )

 و اينکه چون هدايت قرآن را شنيديم به آن ايمان آورديم؛ زيرا کسي که به پروردگارش ايمان آورد نه از کاسته شدن ثواب مي ترسد و نه از اينکه عذاب و سختي و مشقت و رنج او را احاطه کند، ( 13 )

و اينکه گروهي از ما تسليم [فرمان ها و احکام] خدايند، و برخي منحرف اند، پس کساني که تسليم شدند در صدد يافتن حقيقت و راه مستقيم اند، ( 14 )

 ولي منحرفان هيزم دوزخ اند، ( 15 )

 و اگر [انس و جن] بر طريقه حق پايداري کنند حتماً آنان را از آب فراواني سيراب خواهيم کرد، ( 16 )

 تا آنان را در زمينه فراواني نعمت بيازماييم و کسي که از ياد پروردگارش روي برگرداند، او را در عذابي بسيار سخت و روز افزون درخواهد آورد، ( 17 )

 و مساجد ويژه خداست، پس هيچ کس را با خدا مپرستيد، ( 18 )

 و اينکه هنگامي که بنده خدا [محمّد] برمي خاست تا خدا را عبادت کند [از جنيان به اندازه اي به سويش هجوم مي بردند که] نزديک بود جمعيت انبوه و متراکمي بر سر او بريزد، ( 19 )

 بگو: من فقط پروردگارم را مي پرستم، و هيچ کس را شريک او قرار نمي دهم. ( 20 )

 بگو: من اختيار زيان و هدايتي را براي شما ندارم. ( 21 )

 بگو: [اگر از او نافرماني کنم] هرگز کسي در برابر [عذاب] خدا مرا پناه نمي دهد، و هرگز پناهگاهي غير او نمي يابم. ( 22 )

 [وظيفه من] فقط رساندن [برنامه هاي سعادت بخش] از سوي خدا و [رساندن] پيام هاي اوست. و آنان که از خدا و پيامبرش نافرماني کنند، مسلماً آتش دوزخ براي آنان است و در آن جاودانه و هميشگي اند. ( 23 )

 [اينان همواره شما را ضعيف و ناتوان و بي يار مي شمارند] تا زماني که آنچه را [از عذاب] وعده داده مي شوند ببينند، پس به زودي آگاه مي شوند چه کسي ياورش ناتوان تر و نفراتش کمتر است؟ (24)

بگو: نمي دانم آيا آنچه را وعده داده مي شويد نزديک است يا پروردگارم براي آن زماني طولاني قرار خواهد داد؟ ( 25 )

 [او] داناي غيب است و هيچ کس را بر غيب خود آگاه نمي کند؛ ( 26 )

 مگر پيامبراني را که [براي آگاه شدن از غيب] برگزيده است، پس نگهباناني [براي محافظت از آنان] از پيش رو و پشت سرشان مي گمارد ( 27 )

 تا مشخص کند که پيام هاي پروردگارشان را [به طور کامل به مردم] رسانده اند و او به آنچه نزد آنان است احاطه دارد، و همه چيز را از جهت عدد، شماره و احصا کرده است. ( 28 )


این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس