به نام خداوند بخشنده مهربان

(اي رسول ما) چون منافقان رياکار نزد تو آيند گويند که ما به يقين و حقيقت گواهي مي‌دهيم که تو رسول خدايي؛ و خدا مي‌داند که تو رسول اويي و خدا هم گواهي مي‌دهد که منافقان سخن دروغ مي‌گويند. ( 1 )

 قسمهاي (دروغ) خود را سپر جان خويش (و مايه فريب خلق) قرار داده‌اند و بدين وسيله راه خدا را (به روي خلق) بسته‌اند، آنان آنچه مي‌کنند بسيار بد مي‌کنند. ( 2 )

 اين (نفاق و بدکاريشان) براي آن است که آنها (به زبان) ايمان آوردند و سپس (به دل) کافر شدند، پس مُهر (قهر و ظلمت) بر دلهاشان نهاده شد تا هيچ (از حقايق ايمان) درک نکنند(3)

تو چون آن منافقان را مشاهده کني ظاهر و وجود جسماني آنها (به آراستگي فريبنده) تو را به شگفت آرد و اگر سخن گويند (بس خوش‌گفتار و چرب زبانند) به سخن‌هاشان گوش فرا خواهي داد (ولي از باطن و درون) گويي که چوبي خشک تکيه کرده بر ديوارند (و هيچ عقل و ايمان و معرفت ندارند. و چون در باطن نادرست و بدانديشند) هر صدايي بشنوند بر زيان خويش پندارند. دشمنان به حقيقت اينان هستند، از ايشان بر حذر باش، خدايشان بکشد، (از حق) به کجا بازگردانيده مي‌شوند؟ (4)

و هر گاه به آنها گويند: بياييد تا رسول خدا براي شما (از حق) آمرزش طلبد سر بپيچند و بنگري که با تکبر و نخوت (از حق) روي مي‌گردانند. ( 5 )

 (اي رسول) تو (از خدا) بر آنان آمرزش بخواهي يا نخواهي به حالشان يکسان است خدا هرگز آنها را نمي‌بخشد که همانا قوم نابکار فاسق را خدا هيچ وقت (به راه سعادت) هدايت نخواهد کرد. ( 6 )

 اينها همان مردم بدخواهند که مي‌گويند: بر اصحاب رسول خدا انفاق مال مکنيد تا (از گِردش) پراکنده شوند در صورتي که خدا را گنجهاي آسمانها و زمين است ليکن منافقان درک آن نمي‌کنند. ( 7 )

 آنها (پنهاني با هم) مي‌گويند: اگر به مدينه مراجعت کرديم البته اربابان عزّت و ثروت، مسلمانان ذليل فقير را از شهر بيرون کنند، و حال آنکه عزّت مخصوص خدا و رسول و اهل ايمان است (و ذلّت خاصّ کافران) وليکن منافقان از اين معني آگه نيستند. ( 8 )

 الا اي اهل ايمان، مبادا هرگز مال و فرزندانتان شما را از ياد خدا غافل سازند، و البته کساني که به امور دنيا از ياد خدا غافل شوند آنها به حقيقت زيانکاران عالمند. ( 9 )

 و از آنچه روزي شما کرديم (در راه خدا) انفاق کنيد پيش از آنکه مرگ بر يکي از شما فرا رسد و در آن حال (به حسرت) بگويد: پروردگارا، چرا اجل مرا اندکي تأخير نينداختي تا صدقه و احسان بسيار کنم و از نکوکاران شوم؟! ( 10 )

 و خدا هرگز اجل هيچ کس را از وقتش که فرا رسد تأخير نيفکند و خدا به هر چه کنيد آگاه است. ( 11 )


این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس