به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است همه تسبیح خدا مى‏گویند; و او شكست‏ناپذیر و حكیم است! (۱)

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! چرا سخنى مى‏گویید كه عمل نمى‏كنید؟! (۲)

نزد خدا بسیار موجب خشم است كه سخنى بگویید كه عمل نمى‏كنید! (۳)

خداوند كسانى را دوست مى‏دارد كه در راه او پیكار مى‏كنند گوئى بنایى آهنین‏اند! (۴)

(به یاد آورید) هنگامى را كه موسى به قومش گفت: «اى قوم من! چرا مرا آزار مى‏دهید با اینكه مى‏دانید من فرستاده خدا به سوى شما هستم؟!» هنگامى كه آنها از حق منحرف شدند، خداوند قلوبشان را منحرف ساخت; و خدا فاسقان را هدایت نمى‏كند! (۵)

و (به یاد آورید) هنگامى را كه عیسى بن مریم گفت: «اى بنى اسرائیل! من فرستاده خدا به سوى شما هستم در حالى كه تصدیق‏كننده كتابى كه قبل از من فرستاده شده ( تورات) مى‏باشم، و بشارت‏دهنده به رسولى كه بعد از من مى‏آید و نام او احمد است!» هنگامى كه او ( احمد) با معجزات و دلایل روشن به سراغ آنان آمد، گفتند: «این سحرى است آشكار»! (۶)

چه كسى ظالمتر است از آن كس كه بر خدا دروغ بسته در حالى كه دعوت به اسلام مى‏شود؟! خداوند گروه ستمكاران را هدایت نمى‏كند! (۷)

آنان مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند; ولى خدا نور خود را كامل مى‏كند هر چند كافران خوش نداشته باشند! (۸)

او كسى است كه رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد، هر چند مشركان كراهت داشته باشند! (۹)

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! آیا شما را به تجارتى راهنمائى كنم كه شما را از عذاب دردناك رهایى مى‏بخشد؟! (۱۰)

به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جانهایتان در راه خدا جهاد كنید; این براى شما (از هر چیز) بهتر است اگر بدانید! (۱۱)

(اگر چنین كنید) گناهانتان را مى‏بخشد و شما را در باغهایى از بهشت داخل مى‏كند كه نهرها از زیر درختانش جارى است و در مسكنهاى پاكیزه در بهشت جاویدان جاى مى‏دهد; و این پیروزى عظیم است! (۱۲)

و (نعمت) دیگرى كه آن را دوست دارید به شما مى‏بخشد، و آن یارى خداوند و پیروزى نزدیك است; و مؤمنان را بشارت ده (به این پیروزى بزرگ)! (۱۳)

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! یاوران خدا باشید همان‏گونه كه عیسى بن مریم به حواریون گفت: «چه كسانى در راه خدا یاوران من هستند؟!» حواریون گفتند: «ما یاوران خدائیم‏» در این هنگام گروهى از بنى اسرائیل ایمان آوردند و گروهى كافر شدند; ما كسانى را كه ایمان آورده بودند در برابر دشمنانشان تایید كردیم و سرانجام بر آنان پیروز شدند! (۱۴)


این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس