به نام خداوند بخشنده مهربان

هر چه در آسمانها و زمين است همه به تسبيح و ستايش خداي عالم که مقتدر و حکيم است مشغولند. ( 1 )

 الا اي کساني که ايمان آورده‌ايد، چرا چيزي به زبان مي‌گوييد که در مقام عمل خلاف آن مي‌کنيد؟ ( 2 )

 اين عمل که سخن بگوييد و خلاف آن کنيد بسيار سخت خدا را به خشم و غضب مي‌آورد(3)

خدا آن مؤمنان را که در راه او در صف جهاد با کافران، مانند بنيان و سدّي آهنين همدست و پايدارند بسيار دوست مي‌دارد. ( 4 )

 (ياد آر) وقتي که موسي به قوم خود گفت: اي قوم، براي چه مرا رنج و آزار مي‌دهيد (و تهمت سحر و کذب و عيبهاي ديگر بر من مي‌بنديد) در صورتي که بر شما معلوم است که من رسول خدا به سوي شما هستم؟ باز چون (از حق) روي گردانيدند خدا هم دلهاي بي‌نورشان را (از سعادت و اقبال به حق) بگردانيد و خدا هرگز مردم نابکار فاسق را هدايت نخواهد کرد(5)

و هنگامي که عيسي مريم به بني اسرائيل گفت: من همانا رسول خدا به سوي شما هستم و به حقانيت کتاب تورات که مقابل من است تصديق مي‌کنم و نيز (شما را) مژده مي‌دهم که بعد از من رسول بزرگواري که نامش (در انجيل من) احمد است بيايد. چون آن رسول ما با آيات و معجزات به سوي خلق آمد گفتند: اين سحري آشکار است. ( 6 )

 و آيا از آن کس که به راه اسلام و سعادتش مي‌خوانند و او همان دم بر خدا افترا و دروغ مي‌بندد کسي ستمکارتر هست؟ و خدا هم هيچ قوم ستمکاري را هدايت نخواهد کرد. ( 7 )

 کافران مي‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت.(8)

 اوست خدايي که رسولش (محمّد مصطفي صلّي اللّه عليه و آله) را به هدايت خلق و ابلاغ دين حق فرستاد تا آن را هر چند مشرکان خوش ندارند بر همه اديان عالم غالب گرداند. ( 9 )

 اي اهل ايمان، آيا شما را به تجارتي سودمند که شما را از عذاب دردناک (آخرت) نجات بخشد دلالت کنم؟ ( 10 )

 به خدا و رسول او ايمان آريد و به مال و جان در راه خدا جهاد کنيد، که اين کار (از هر تجارت) اگر دانا باشيد براي شما بهتر است. ( 11 )

 تا خدا گناهان شما ببخشد و در بهشتي که در زير درختانش نهرها جاري است داخل گرداند و در بهشتهاي عدن جاوداني منزلهاي نيکو عطا فرمايد. اين همان رستگاري بزرگ است(12)

 و باز تجارتي ديگر که آن را هم دوست داريد نصرت و ياري خدا (در جنگ) و فتح نزديک (سپاه اسلام) است، و اهل ايمان را (به اين دو نعمت) بشارت ده. ( 13 )

 اي اهل ايمان، شما هم ياران خدا باشيد چنان که عيسي مريم به حواريين گفت: کيست مرا براي خدا ياري کند؟ آنها گفتند: ما ياران خداييم. پس (با آن همه معجزات) طايفه‌اي از بني اسرائيل به او ايمان آوردند و طايفه‌اي کافر شدند، ما هم آنان را که ايمان آوردند مؤيد و منصور گردانيديم تا بر دشمنشان ظفر يافتند.(14)


این وب سای بخشی از پورتال اینترنتی انهار میباشد. جهت استفاده از سایر امکانات این پورتال میتوانید از لینک های زیر استفاده نمائید:
انهار بانک احادیث انهار توضیح المسائل مراجع استفتائات مراجع رساله آموزشی مراجع درباره انهار زندگینامه تالیفات عربی تالیفات فارسی گالری تصاویر تماس با ما جمادی الثانی رجب شعبان رمضان شوال ذی القعده ذی الحجة محرم صفر ربیع الثانی ربیع الاول جمادی الاول نماز بعثت محرم اعتکاف مولود کعبه ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام امام حسن علیه السلام حضرت علی اکبر علیه السلام میلاد امام حسین علیه السلام میلاد حضرت مهدی علیه السلام حضرت ابالفضل العباس علیه السلام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها پاسخ به احکام شرعی مشاوره از طریق اینترنت استخاره از طریق اینترنت تماس با ما قرآن (متن، ترجمه،فضیلت، تلاوت) مفاتیح الجنان کتابخانه الکترونیکی گنجینه صوتی پیوندها طراحی سایت هاستینگ ایران، ویندوز و لینوکس